torsdag 10 februari 2011

Fel yrke??? + recept chipsgratäng

Idag har jag varit hos vetrinären med kissen våran som hade en infektion i tassen.

Allt gick bara bra men jag insåg en sak att jag valt helt fel yrke alltså.
Dom måste tjäna pengar som gräs !!

Enlig min räkning så tar en vetrinär 28 kronor minuten !!

Vi var där inne i 50 minuter och det resulterade i en avgift på 1400 kronor !!

Va säger ni alla?? satsa på vetrinär yrket kanske ... Jag lägger ut en bild på gullet med tratten :)


Inbjudan till nästa halv åtta hos mig har kommit och så här ser kommande middagsmeny ut :


Förrätt: Laxfile på tunnbröd med dillsås

Huvudrätt: Fläskfile med fetaoströra med klyftpotatis

Efterrätt: Kladdkaka med vaniljglass



Låter ju jätte gott den 26/2 då smäller de !!!!









Imorgon så är det chipsgratäng med kyckling här kommer de receptet:



1 påse grillchips
2 grillade kycklingar
1 dl mjölk
2 påsar örtsås
2-3 skivade tomater
250 g riven ost


Häll ut chipsen i en ugnsform. Rensa kycklingen. Sprid ut kycklingen över chipsen. Häll på örtsåsen. Och lägg tomatklyftor på, till sist osten in i ugnen 20 min på 225 grader och så wiiips så är denna fredags middag klar.
Servera med en god sallad !!



Nu snart så är det jobbet som gäller . Kramar på er alla som läser !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar