söndag 20 februari 2011

Veckomatsedel vecka 8

Vill härmed förklara det med mamman att hon möjligtvis har en poäng men ...

De enda jag bad henne va att inte visa mina bilder för sin 6 åring och inte prata illa om mig inför han.
Tydligen har männskor ett behov att skylla på andra.
De hade räckt att hon hade sagt : absolut jag ska tänka på det hädanefter. Men så blev det inte utan det blev mitt eget fel att HON hade valt att gå in och titta på mina bilder som är för mina vänner.
HON valde att diskutera mig på ett elakt sätt även fast hennes son va med. Ändå är det mitt fel ?!
Som sagt bekymmer kanske uppkommer när hon kommer upp i tonåren pga mina bilder men va fasiken då är hon kanske 12 år och vet vad det handlar om.

Jag förstår bara inte hur man kan föregå med ett sånt exempel för sina barn och prata om folk så och nedvärdera dom. Men som jag som tydligen är ett dåligt exempel för mina barn som knäppt bilder i underkläder. Jaja nog om det till något roligare!!



Veckomatsedeln vecka 8


Måndag: Köttfärsgratäng med bandspagetti

Tisdag: Korv och makaroner

Onsdag: Korvstroganoff med ris

Torsdag: Fiskgratäng

Fredag: Baconlindad kycklingfile med klyftpotatis

Lördag: Tacos

Söndag: Köttfärs med mangochutney och ris


Du behöver:

1,5 kg köttfärs
Vitlök
1 burk tomatsoppa
4 dl creme fraiche
1 pkt phiadelfiaost
1/2 pujolök
Bandspagetti
Korv *2
Makaroner
Torsk
Dillsås
Potatis
Ris
Kycklingfile
2 pkt bacon
Klyftpotatis
Tacokrydda
Tillbehör taco
Tomatpure
Chilisås
3 dl grädde
Curry
Mangochutney



Jag va och veckohandlade idag och summan blev 700 kronor :)

1 kommentar:

  1. Åh.. vad käckt!! :) Jag har alltid svårt att planera middagen för varje dag, men nu har jag ju för en hel vecka! :D Hur bra som helst! Hoppas du kan göra fler såna här veckomenyer :)

    SvaraRadera