fredag 11 februari 2011

Mina barns dag!! recept fläskfile i chutneysås

Idag har jag och Izabella bakat det blev både kanelbullar och kladdkakemuffins !!

Rasmus hade samtidigt en kompis som va här och lekte och dom åt bullar som tok.
 Kladdkake muffinsen blev jätegoda och spritsade på lite grädde med så jag va säker på att det blev en
riktig fettbomb !!


Chips gratängen blev riktigt mums mums det borde alla prova en fredag när man är hyffsat less :)

Imorgon har vi bestämt (barnen och jag ) att vi ska ha en riktig mys dag eftersom Benny ska ut och köra skoter !

Dom satte upp 3 alternativ
1. Badhuset
2. Knasiga kojan
3. Hyra film och köpa hem max


Jag tyckte jag va smart och skrev lappar eftersom dom inte kunde bestämma sig. Men Izabella hade inte förstått de där utan blev jätte besviken när hon insåg att hon inte skulle få göra alla 3 sakerna !!

Men jag tro att det blir badhuset ( igen jag vet !!)



Recept fläskfile i chutneysås

500 g fläskfile
1 purjolök
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
0,5 dl mango chutney
2,5 dl grädde
1 köttbuljongtärning
1 dl vatten
1 msk soja
1 tsk vitvinsvinäger
0,5 tsk malen ingefära



Recept kladdkakemuffins 12 st

175 g smör
100 g chokladkaka med schweizernöt
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 1/2 dl vetemjöl

1. Smält smör och chokladen på svag värme.
2.Vispa ägg och socker poröst.
3.Blanda ihop allt och häll upp i muffinsformar.
4. Grädda 17 minuter på 200 graders värme.





Ha en go kväll alla !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar