onsdag 9 februari 2011

Massor av besök + recept pitekaka

Idag har jag jobbat hela dagen och nu har jag en kväll/natt kvar sedan är jag ledig fredag,lördag och söndag !!

Känns underbart faktiskt och på söndag så ska jag hemsöka Ikea. De blir älskling, jag och barnen som åker.
Rasmus ska inköpa en våningsäng och vi ska ta med oss en hel släpvagn ner så jag kan verkligen shoppa loss.

Imorgon bitti så ska jag med kissen våran till vetrinären, kanske blir man ruinerad redan då ?!
Han har lyckats skada tassen och det har nu börjat lukta riktigt illa.



Inför besöket idag så bakade jag Pitekaka och mums va gott de är !! Jag älskar att skämma bort folk med gott och godsaker.






Imorgon så ska vi äta Pölsa och potatis ( vet inte om det är några mer nedåt landet som läser och inte veta vad de är ). Det är verkligen jättegott med pölsa och rödbetor.




Pitekaka


1 ägg
4 dl socker som vispas poröst
8 dl mjöl
4 tsk vaniljsocker
4 tsk bakpulver
3 dl mjölk
100 g smält smör


Glasyr:

200 g smält smör
3 dl havregryn
2 dl socker
4 tsk kanel


Smeten häller du ut i en ugnsfast form. Glasyren blandar du ihop och breder över smeten.

In i ugnen 15-20 minuter på 225 grader !!!!





Ha en mysig kväll !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar