torsdag 17 februari 2011

Recept grekisk pytt i panna + en upprörd Axelina

Lägg gärna fläskfilen i marinad 6 timmar innan du ska tillaga den.
500 g flsäkfile (funkar även med kycklingfile)

Marinad

1 dl olivolja
Kinesisk soja
1 tsk sambal oelek
1 tsk ingefära
3 vitlöksklyftor
salt och peppar



Sedan behöver du 500 g potatis
2 paprikor en gul och en röd
2 rödlökar
3 st tomater
100 g fetaost

Klyfta allt och in i ugnen. Förstek gärna fläskfilen innan lite och på med den.

En mumsig sås till också:

1 burk creme fraiche
2 msk lätt majonäs
4 vitlöksklyftor
Italiensk salladskrydda




Ska bli såååå gott !!


Jag ska snart åka till stan och käka lite lunch med Josefine ska bli gott med magen den knorrar.
Jag lägger upp lite bilder från alla hjärtans dag från middagen jag fick av älsklingen.

Som sagt jag vill inte med den här bloggen mena att jag tycks vara mer än någon annan att jag orkar si och så utan matlagningen och bakningen är ett enormt intresse för mig !!
Alla är bra och underbara på sina alla olika sätt. Jag vill bara visa hur man kan underlätta!!


Har varit en litren sak som blivit väldigt stor för mig med Izabella.
En pojke som går i hennes klass har en mamma jag tidigare varit kompis med. Jag tycker inte att vi haft något otalt men .
Iallafall så kommer den här 6 åriga pojke och säger : Min mamma har haft din mamma på tvn i bara trosor och visat mig !!
Förmodligen har hon tagit fram en modellbild och haft datorn på tvn. Men vem fasiken visar sin pojke sånt ?!
Och du förresten så kommer min mamma aldrig bli kompis med din har hon sagt !


Izabella va jätte upprörd !!
Sånt borde vara straffbart.

Alla bilder jag har tagit det kan jag stå för till 100 %. Jag har aldrig tagit något som jag aldrig tyckt varit stilfullt. Men det värsta av allt är att hon inte kommer åt mina bilder på facebook utan det är någon av mina vänner på facebook som suttit med och gottat sig.

Jag hoppas du läser det här och skäms ögonen ur er.

Den jäklar som skadar eller utsätter mina barn för något får ta konsekvensen!!!!





Hoppas alla ni andra får en bra dag !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar