torsdag 24 februari 2011

Recept korvstroganoff + dumlekakor

Nu har jag nyss kommit hem från jobbet.
Har sonen hemma idag med, han har migrän.
Sjukvården har hållt på att utreda huvudvärken och han har varit på magnetröntgen som inte visat något.
De dom har ordinerat är alvedon/treo upp till 6 ggr per dag.
Va fasiken när det inte ens hjälper.
Nä nu får det vara nog klovkan 10.15 så är det vårdcentralen som gäller.
Då kommer jag att kräva medicineringen dom funderade på sist.
Får vi inte den så vägrar jag att fara nu får det vara slut på lidande.

Han är jätte ledsen, yr , ser nästan blixtar och mår illa som ett tok!! Hur uppenbart är det inte ???




Jag hoppas hoppas dom lyssnar denna gång.




Recept korvstroganoff:


800 g falukorv
2 lökar
4 msk tomatpure
2 krm paprikapulver
5 dl grädde
2 msk persilja


Detta är en dubbel sats eftersom vi tänkte göra matlådor med !!!



Serveras med ris !!





Idag när jag lika gärna är hemma tänkte jag baka dumlekakor


200 g margarin
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver

Blanda ihop och in i kylen 30 minuter.
Dela degen i 24 bitar. Rulla och stoppa ner i en alluminiumform. Tryck ner en halv dumle i varje. Grädda 10 minuter på 200 graders värme.
Ta ut och lägg en noblesse på varje.

In i kylen och mums nu har du världens bästa kakor !!!




Trevlig dag !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar